Smereczniak Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(432)
Zarawska Patrycja
(310)
Fabianowska Małgorzata
(300)
Drewnowski Jacek (1974- )
(235)
Włodarczyk Barbara
(232)
Smereczniak Małgorzata
(-)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(224)
Szulc Andrzej
(224)
Disney Walt (1901-1966)
(223)
Steel Danielle (1947- )
(219)
Popławska Anna
(218)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(215)
Roberts Nora (1950- )
(205)
Żeleński Tadeusz [Boy]
(200)
Christie Agatha (1890-1976)
(191)
Mazan Maciejka
(190)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(188)
Roberts Nora
(186)
Prus Bolesław (1847-1912)
(181)
Ławnicki Lucjan
(181)
Webb Holly
(176)
Sienkiewicz Henryk
(171)
Beaumont Émilie (1948- )
(167)
Chotomska Wanda
(167)
Szal Marek
(166)
Gawryluk Barbara (1957- )
(165)
Konopnicka Maria
(165)
King Stephen (1947- )
(164)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Steel Danielle
(163)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(159)
Polkowski Andrzej
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Pedersen Bente (1961- )
(152)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(152)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(151)
Szekspir William (1564-1616)
(148)
Williams Sophy
(147)
Bélineau Nathalie
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(146)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(144)
Mickiewicz Adam
(142)
Mróz Remigiusz (1987- )
(142)
Karpiński Marek
(141)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(141)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(139)
Drewnowski Jacek
(138)
Clark Brenda
(137)
Domańska Joanna (1970- )
(135)
Siewior-Kuś Alina
(133)
Słowacki Juliusz
(132)
Nesme Alexis
(129)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(128)
Zimnicka Iwona
(126)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Tuwim Julian (1894-1953)
(122)
Widmark Martin (1961- )
(122)
Spirydowicz Ewa
(120)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(119)
Rzehak Wojciech
(119)
Bourgeois Paulette
(117)
Głowińska Anita
(117)
Królicki Zbigniew A
(117)
Disney Walt
(113)
Willis Helena (1964- )
(113)
Żeromski Stefan
(112)
Coben Harlan (1962- )
(111)
Lenartowicz Teofil
(111)
Kraśko Jan
(107)
Krzyżanowski Julian
(106)
Możdżyńska Aldona
(106)
Gralak Anna
(105)
Sandemo Margit
(105)
Marlier Marcel
(104)
Supeł Barbara
(104)
Pintara Maciej
(103)
Cieślik Donata
(101)
Chmielewska Joanna
(100)
Prus Bolesław
(100)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(99)
Skalska Katarzyna
(97)
Cholewa Piotr W
(96)
Masterton Graham (1946- )
(96)
Zarawska Patrycja (1970- )
(96)
Strzałkowska Małgorzata
(95)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(94)
Słysz Magdalena
(94)
Naczyńska Zuzanna
(93)
Wilusz Tomasz
(93)
Olejnik Donata
(92)
Busquets Carlos
(91)
Gomulicki Wiktor
(91)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(91)
Nakoniecznik Arkadiusz
(91)
Praski Łukasz
(91)
Zychowicz Elżbieta
(91)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(90)
Kabat Jan
(89)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Grisham John (1955- )
(88)
Kołodziejczyk Grzegorz
(87)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej