Gancarczyk Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(432)
Zarawska Patrycja
(310)
Fabianowska Małgorzata
(300)
Drewnowski Jacek (1974- )
(235)
Włodarczyk Barbara
(232)
Gancarczyk Paweł
(-)
Szulc Andrzej
(225)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(224)
Disney Walt (1901-1966)
(223)
Steel Danielle (1947- )
(219)
Popławska Anna
(218)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(215)
Roberts Nora (1950- )
(206)
Żeleński Tadeusz [Boy]
(200)
Christie Agatha (1890-1976)
(191)
Mazan Maciejka
(190)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(188)
Roberts Nora
(186)
Prus Bolesław (1847-1912)
(181)
Ławnicki Lucjan
(181)
Webb Holly
(176)
Sienkiewicz Henryk
(171)
Beaumont Émilie (1948- )
(167)
Chotomska Wanda
(167)
Szal Marek
(166)
Gawryluk Barbara (1957- )
(165)
King Stephen (1947- )
(165)
Konopnicka Maria
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Steel Danielle
(163)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(159)
Polkowski Andrzej
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Pedersen Bente (1961- )
(152)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(152)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(151)
Szekspir William (1564-1616)
(148)
Williams Sophy
(147)
Bélineau Nathalie
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(146)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(144)
Mróz Remigiusz (1987- )
(143)
Mickiewicz Adam
(142)
Karpiński Marek
(141)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(141)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(139)
Drewnowski Jacek
(138)
Clark Brenda
(137)
Domańska Joanna (1970- )
(135)
Siewior-Kuś Alina
(133)
Słowacki Juliusz
(132)
Nesme Alexis
(129)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(128)
Zimnicka Iwona
(126)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Tuwim Julian (1894-1953)
(122)
Widmark Martin (1961- )
(122)
Spirydowicz Ewa
(120)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(119)
Rzehak Wojciech
(119)
Bourgeois Paulette
(117)
Głowińska Anita
(117)
Królicki Zbigniew A
(117)
Disney Walt
(113)
Willis Helena (1964- )
(113)
Żeromski Stefan
(112)
Coben Harlan (1962- )
(111)
Lenartowicz Teofil
(111)
Kraśko Jan
(107)
Krzyżanowski Julian
(106)
Możdżyńska Aldona
(106)
Gralak Anna
(105)
Sandemo Margit
(105)
Marlier Marcel
(104)
Supeł Barbara
(104)
Pintara Maciej
(103)
Cieślik Donata
(101)
Chmielewska Joanna
(100)
Prus Bolesław
(100)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(99)
Skalska Katarzyna
(97)
Cholewa Piotr W
(96)
Masterton Graham (1946- )
(96)
Zarawska Patrycja (1970- )
(96)
Strzałkowska Małgorzata
(95)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(94)
Słysz Magdalena
(94)
Naczyńska Zuzanna
(93)
Wilusz Tomasz
(93)
Olejnik Donata
(92)
Busquets Carlos
(91)
Gomulicki Wiktor
(91)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(91)
Nakoniecznik Arkadiusz
(91)
Praski Łukasz
(91)
Zychowicz Elżbieta
(91)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(90)
Kabat Jan
(89)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Grisham John (1955- )
(88)
Kołodziejczyk Grzegorz
(87)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą całościowego spojrzenia na znaczenie wynalazku druku dla kultury muzycznej XVI wieku. Po zarysowaniu historii wczesnego drukarstwa muzycznego, jego podstaw technologicznych, finansowych i społecznych autor charakteryzuje kształtujący się wówczas rynek wydawnictw nutowych. Wskazuje na zależność zawartości i zewnętrznej postaci druków od warunków ekonomicznych, omawia przejawy rywalizacji między oficynami oraz przedstawia krąg protektorów edycji muzycznych. Typografia przyczyniła się do wzrostu alfabetyzacji muzycznej, umożliwiła unifikację europejskiego repertuaru, pogłębiając zarazem różnice między poszczególnymi gatunkami i stylami muzycznymi. Zapewniła długie trwanie niektórych typów twórczości, co nie wykluczało promowania w pierwszym rzędzie dzieł najnowszych i reagowania na bieżące wydarzenia religijne czy polityczne. Nowe medium wpłynęło nie tylko na obieg i funkcjonowanie repertuaru, ale także na świadomość twórców: ich poczucie autorstwa i indywidualności. Autor stawia tezę, że dzięki rewolucji druku poszerzył się społeczny i estetyczny horyzont kultury muzycznej, powstały nowe typy twórczości oraz zwiększył się krąg odbiorców zapisywanej muzyki. Proponuje powiązanie tych zjawisk z narodzinami nowożytności muzycznej, odnajdując niekiedy kontynuację zmian zapoczątkowanych w XVI wieku w kulturze współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej